Hello Peeps!

Untuk sebarang order / pertanyaan mengenai Shaklee boleh

✉ email di : feliana.adnand@gmail.com
✉ PM di : https://www.facebook.com/farah.eliana
✉ Whatsapp : +60179076206


Terima Kasih :)

Saturday, May 23, 2009

ubi itu jangan di siakan...


salam..


tajok nak gempak jew kan? haha..
aku da tanam ubi da sejak balik bercuti di umah nie..
sebab tue tetibe wat entry pasal ubi..
ta percaya?
jangan percaya.. saya memang sedang menipu..
haisshhhh...
anda terkena lagi?
ampunnn... hanya gurau2 di ari wiken..
voley kan?? (sambil kelip2 mata macam minnie mouse..haha~)

okay2.. tanak menipu da...
ni da start citew btol..
ngee~
ekceli petang tadi,
aku gie jengok kat dapor..
konon2 nak wat roti bakar..
sekali, roti da abeh okeyh..
so, melepass... hohoho...
pastu kan, tetibe jew ternampak ubi..
ta sure la plak ape nama ubi tue..
yang pasti, bukan ubi kayu laa...
ubi keledek kot..
ya Allah farah eliana..
ubi pown tak kenal ke??
kalo laa bakal mak mertua baca, terkezot nie.. haha~
jap2, soalan cepu emas, sejak bile ade mak mertua lak nie? ngee~
dan.. aku pown..
lepas nampak ubi tue, teros laa panggil mama..


me : mama! ada ubi ea? klu wat pengat ubi, best tue..
mama : a'ah.. lupe plak ada ubi kat dapor tue.. pegi laa buat.. basuh bersih2 dulu..
me : Oo..kena basuh ea? (farah eliana..tu pown nak kena tanya kew?)
mama : basuh laa dulu.. nnt masak..
me : baek!


dan.. acara masak-memasak bermula..

ready2.. ngee~


bahan2 yang diperlukan adalah ubi2 yang sehat dan comey (ta comey pon tape,,) gula melaka, dan santan..
jangan lupe bersihkan dan parut kulit ubi tue..
dan, potong la ubi tue nipis2..(utk memudahkan makan)

okeyh, then, amik periuk.. (tue pon nak kena cakap ea?)
pastu kowang masukkan santan dan gula melaka dalam periuk tue..
agak2 macam gula melaka da nak cair, kowang masukkan laa ubi tue.. sukati kowang laa nak potong besar mane n banyak mane ubi tue..
pastu... tunggu laa sampai ia masak..
senang jew kan?? ngee~

nie laa ubi yang ta disiakan tue,.. huhu

nie plak adegan memasak...

tada... da siap pown.. yummy!!


so..kepada anda semua.. kalo laa ade ubi kat umah tue, jangan la di siakan..kay? mari kita sama2 wat pengat ubi.. pastu, jgn lupe bagi i rasa kay? haha~




Thanks for reading! :D :')

1 comment:

carlzeguet said...

mak ai sodap nyo...mak mentua xjd marah la mcm ni.. ha3