Hello Peeps!

Untuk sebarang order / pertanyaan mengenai Shaklee boleh

✉ email di : feliana.adnand@gmail.com
✉ PM di : https://www.facebook.com/farah.eliana
✉ Whatsapp : +60179076206


Terima Kasih :)

Wednesday, April 22, 2009

~sumbat itu punya sotong~


salam alaik....


anda penah menyumbat sotong? (ayat mcm aku sula sotong jew..haha)
wokey...
ptg td mama + aku buat keje menyumbat sotong.. (actually aku
tlg tengok jew.. =P)

menyumbat??
da ade org buat assumption bukan2 kew? haha~
actually kitowang masak ketupat sotong..
itu yg aku tau la nama die..
maybe sesetengah org panggil nama len kot... ngee~

xsusah pown nk buat benda nie... (walopon bukan aku yg buat..haha~)
so.. nk kongsi resepi cket..


bahan2 yg di perlukan : beberapa ekor sotong, beras pulut, daun pandan, santan, gula melaka, lidi...

da ada sume 2... kita perlu basuh sotong bersih2.. n sumbatkan beras pulut dalam sotong 2... (jgn banyak sgt..sbb takut pulut 2 melimpah klua)
lepas 2.. tutup sotong 2 dengan lidi.. ekceli lidi 2 utk memudahkan utk memegang je...ngee~


then..masukkan sotong dalam periuk..
pastu, masukkan santan + gula melaka + pandan td...
tunggu sampai sotong 2 masak dan meggelegak...

dan...
tadaa~ siap utk di makan
!!

senang je kn?? cakap mmg senang.. ngee~


p/s : sory u olls...gamba x bpe terang..amik ngan hp jew.. huhu..

p/s 2 : blog aku da bertuka jd blog resepi @ makan2 ke skang? haha~


5 comments:

yus_anakmelayu said...

salam ziarah.. =)

eliana said...

thanx ye singgah~

Anonymous said...

bestnye... nk jugak!!

Nadd said...

i LOVE ketupat sotong :)

eliana said...

to nad : i love it tOo!! bez kan.. ngee~