Hello Peeps!

Untuk sebarang order / pertanyaan mengenai Shaklee boleh

✉ email di : feliana.adnand@gmail.com
✉ PM di : https://www.facebook.com/farah.eliana
✉ Whatsapp : +60179076206


Terima Kasih :)

Friday, October 7, 2011

sayangkan Abah

Dengan Nama Allah ang Maha Kasih

Salam Alaik

saya sayang Abah. sekarang, makin sayang. bila abah selalu tak sihat, saya risau. kerana tunangan kita yang pasti adalah kematian. Sayang yang mampu saya berikan kepada Abah adalah menjaga diri. Jaga peribadi.

selalu pesan kepada adik-adik. sehelai rambut yang kita tunjuk kepada bukan muhrim tu seperti ada seekor ular yang berlingkar. Bayangkan jika rambut ade beribu helai. beribu ekor ular yang akan berselirat di kepala nanti. Nauzubillah. Minta jauh.

selalu juga saya ingatkan kepada diri sendiri. setapak keluarnya saya dari rumah, semua tanggungan dosa saya jatuh kepada bapa dan wali saya. Maka, kalau setapak keluarnya saya dari rumah dengan tidak menutup aurat, dengan melakukan perkara yang mendatangkan dosa, semuanya di bawah tanggungan abah. Nauzubillah. -.-'

Ya Allah, Jauhkan lah aku dan adik-adikku daripada menyumbang dosa kepada bapa dan waliku.

kalau semasa hayat abah di dunia dan saya penyumbang kepada sukarnya Abah ke syurga, betapa malaikat mengutuk saya. Nauzubillah.

' Wahai orang-orang yang beriman! Peliharalah diri kamu dan keluarga kamu dari neraka dan bahan-bahan bakarannya.(manusia dan batu berhala). neraka itu dijaga dan dikawal oleh malaikat-malaikat yang keras kasar(layanannya). mereka tidak menderhaka kepada Allah dalam segala yang di perintahkanNya kepada mereka, dan mereka tetap melakukan segala yang diperintahkan.' [Al-Tahrim :6]


sources pic from : adriani

sources pic from : FB cik wana




saya dulu orangnya jahil pada agama. Banyak yang saya tak tahu dan banyak yang saya tak paham tentang konsep menutup aurat. Kadang-kadang saya juga alpa dengan tawaran dunia. :'(
Terima kasih Allah kerana mengirimkan insan-insan yang sangat sayangkan saya dan menegur saya. Thank U Allah. Alhamdulillah, Allah temukan saya dengan ramai sahabat yang banyak membantu dalam membaiki sahsiah dan peribadi diri. TQ Allah. Alhamdulillah. :D

menutup aurat itu wajib bagi setiap wanita Islam. tutup aurat, bukan tutup rambut, bukan sekadar menutup, tapi melindungi dari segalanya.

kalau kalian sayang Abah, Ayah, Papa, Bapak, Abang dan suami kalian, tutuplah aurat. Jangan on-off. tutuplah aurat dengan sempurna.Insyaallah, maruah kita akan terpelihara. :)
love,