Hello Peeps!

Untuk sebarang order / pertanyaan mengenai Shaklee boleh

✉ email di : feliana.adnand@gmail.com
✉ PM di : https://www.facebook.com/farah.eliana
✉ Whatsapp : +60179076206


Terima Kasih :)

Sunday, May 15, 2011

Kita memohon, Dia tentukan.

Dengan Nama Allah Yang Maha Mengetahui



Kita memohon kekuatan,
dan Tuhan memberi kita kesulitan-kesulitan untuk membuat kita kuat.
Kita memohon kebijakan,
dan Tuhan memberi kita persoalan untuk diselesaikan.
Kita memohon kemakmuran,
dan Tuhan memberi kita otak dan tenaga untuk bekerja.
Kita memohon keteguhan hati,
dan Tuhan memberi kita bahaya untuk diatasi.
Kita memohon cinta,
dan Tuhan memberi kita orang-orang bermasalah untuk ditolong.
Kita memohon kemurahan/kebaikan hati,
dan Tuhan memberi kita kesempatan-kesempatan.
Kita tidak peroleh apa yang kita inginkan,
Kita cuma mendapatkan segala yang kita perlukan.

=diambil dari fazrul, Blues Selamanya 106=

Notes tagged by my dearest friend, Zul. bila rasa nak jatuh, rasa down sangat-sangat, rasa buntu, rasa nak give up, i'll read these. ntah bagaimana, ada pelbagai rasa. rasa macam kena lempang sebab xreti bersyukur pon ada. Rasa macam nak nangis sampai tersedu-sedu pon ada. rasa sangat sayang pada mereka yang sayang pada saya pon ada. eceh. Alhamdulillah. Zul, tq very much. heart u dear.

ouh, jgn salah sangka. Zul ni pompuan. hehe. tq Zul. aku tau ko ikhlas tag notes ni. i can feel it. Alhamdulillah. TQ Allah sebab bagi saya ramai kawan-kawan yang sayang saya., bagi saya ramai kawan-kawan yang mengambil berat, Terima kasih kerana bagi saya MEREKA. TQ ALLAH.

saya takkan give up. TAKKAN. TAKKAN! Saya tau, Allah sedang menguji saya. Allah sedang menguji kesabaran dan kesetiaan saya. Allah uji saya sebab Allah sayang saya. kan? :)








till then peeps,
take care.

3 comments:

zino said...

di mana ada kemahuan di situ ada kejayaan..

Unknown said...

kita berusaha selagi yg termampu dear

along79 said...

sesungguhnya tiada yg lebih berkuasa melainkan Allah, tapi apa2 pun kita kena terus berusaha...