Hello Peeps!

Untuk sebarang order / pertanyaan mengenai Shaklee boleh

✉ email di : feliana.adnand@gmail.com
✉ PM di : https://www.facebook.com/farah.eliana
✉ Whatsapp : +60179076206


Terima Kasih :)

Saturday, September 11, 2010

di saat kita bersuka ria

Salam Syawal

macamana raya anda semua?
tahun ni macam meriah cket kan.?
first day raya da bderet member-member upload gamba raya kat fb.
saya?
walo di kerah adik-adik,
memang malas nk upload.
tengok laa nanti-nanti.huhu

hari ni x gi raya mana2 pon.
bangun pagi,
mood swing.mulut terkunci.
abah ajak ikot pegi raya pon, saya xikot.
duk umah, mngemas satu bilik.
xbaek sunggoh mood ni.
raya-raya pon suke nk swing. hampeh je.
org len kemain lagi bersuka ria. :'(


tadi tgh dinner.
ntah ke berapa kali sy santap.
memang makin berkembang la raya ni. pasti.
santap depan tv.
tengok berita TV3.
then, klua berita tentang rakyat negara len menyambut Syawal mereka.
*tangan sy sedang asyik menyuap mknn ke mulut masa tu*

first, klua berita tentang rakyat Bangladesh. yes. meriah walo xwarna warni macam kita.
next, berita warga Kashmir.
sambut Syawal dengan membuat bantahan selepas solat raya.
then, sambutan Syawal warga Pakistan.
mereka menyambut Syawal dalam keadaan berduka.
waktu tu, tangan sedang menghala ke mulut.
terus terhenti. tersentak.xjadi nk suap.
saya sedang enak makan sedap-sedap,
mereka berduka.
Syawal di sambut dengan serba sederhana kerana bencana banjir yang baru menimpa.
sedih. sayu hati. mata berair.
tetibe ter 'emo'.
tapi memang sedih.
kita sedang bersuka ria, bergelak ketawa, makan xhengat dunia,
tapi ade umat Islam yang len menyambut Syawal dalam duka.

pastu, umat Islam di Washington pula di cemuh kerana sambutan Syawal kali ni jatuh pada 11 September.
xadil.
bukan rakyat mereka je yg mati.
60% yang mati bencana 11/9 tu orang Islam.
ORANG ISLAM.
kenapa kita yg harus dicemuh n di persalahkan?
:'(


di saat kita bersuka ria,
ramai lagi yg berduka.
hanya berdoa yang mampu saya berikan kepada mereka.
Amin Ya rabbal Alamiin.
Semoga Allah perkenankan.
T__T


doa itu senjata umat ISLAM. mari kita sama2 berdoa utk umat Islam yang sedang berduka.
Semoga Allah sentiasa permudahkan segala urusan mereka.
Semoga Allah sentiasa bersama mereka.

xoxo,

7 comments:

hamzah ian said...

salam syawal..

asna cute said...

Setuju doa itu senjata kita =) Selamat hari raya!

Uruchimaru @ kf said...

semoge doa kite didgr !!!
salam aidilfitri...
*psst jgnlah mood swing2 eliana iye (*_*)

eliana_adnand said...

hamzah : tq hamzah..hehe..
samat ari raya! ;)

asna : happy eid dear.. ;)

kf : hehe.. samat ari raya kf.. mood kite mmg cepat swing..wuwuw

Un Phat Lee said...

amiin.

intanurulfateha said...

SHR
MZB~~ :)

Jom Singgah Blog Comel I!
Intanurulfateha's Blog~~

hamzah ian said...

dtg sini skali lg..