Hello Peeps!

Untuk sebarang order / pertanyaan mengenai Shaklee boleh

✉ email di : feliana.adnand@gmail.com
✉ PM di : https://www.facebook.com/farah.eliana
✉ Whatsapp : +60179076206


Terima Kasih :)

Tuesday, April 20, 2010

do we need excuse?

:: Dengan Nama Allah Yang Maha Pengampun ::

salam alaik

kadang-kadang, sy rs pelik bile org masih memberi excuse utk jaga solat..
tinggal di Malaysia, xmcm di UK sna.
kt sni,if nk solat, melambak-lambak surau n masjid utk singgah di jalanan..
kat mall pon, mesti ade surau even ruangnya sgt kecik.

if duk UK, da la sumtimes kena ijtihad carik arah kiblat,
pastu nk plak sume org pndang pelik bile kite letak sejadah utk solat di ruang yg bersih n selamat..
xcukup bersyukurkah kita?

*eh,jap..nape nk banding nga UK je? hukhuk.. bkn UK je la.. sume tempat pon same jew..huhu*

lihatlah mereka...walo di manapon berada, solat tetap di tunaikn..




















mampu kah kita menjaga solat seperti mereka?
tepuk dada, tanya iman..
selamat beramal!!


br lepas check result last sems..
alhamdulillah..syukur sgt..
time kasih Ya Allah..
aku bersyukur dgn setiap nikmat dariMu.. 
alhamdulillah! :D



Thanks for reading! :D :')

3 comments:

lionteen said...

islam xmembebankan umatnye..
di mane2 pun ley solat kan..

wah..
cptnyee result kuar..cuak lak lionteen..
huhu

miss_eliana said...

betol 2 lionteen...
islam 2 mudah.. :)

uia mmg slalu cpt yang..hee~

insanK said...

Islam is perfect n sesuai untuk umat manusia,cuma mnusia la yg mncipta pelbagi alsan untuk melepaskan diri dr tanggungjwb itu..solat adalah tiang agama,sesama kite jg tiang2 agar tdk runtuh insyaAllah..

Alhamdulillah dgn result tu..Allah itu Maha Adil dh dapat dah hasil penat lelah ai tu kn?..sampai tdo pn xckup terkejar sna cni..huh betapa cantik dan indah nya ciptaan Allah jadikan,dengan jalan sesuatu perkara tu terjadi..(insaf)....SUBAHANALLAH.....