Hello Peeps!

Untuk sebarang order / pertanyaan mengenai Shaklee boleh

✉ email di : feliana.adnand@gmail.com
✉ PM di : https://www.facebook.com/farah.eliana
✉ Whatsapp : +60179076206


Terima Kasih :)

Thursday, March 4, 2010

sekadar ingatan~


Sometimes Allah breaks our spirit to save our soul
Sometimes Allah breaks our heart to make us whole

Sometimes Allah allows pain so we can be stronger
Sometimes Allah sends us failure so we can be humble

Sometimes Allah allows us illness so we can take better care of ourselves
Sometimes Allah takes everything away from us so we can learn the value of everything he gave us


Banyak kadang2 kan yg berlaku dlm hidup kita nie..
ayat2 d atas 2 sy tjumpa d mna ntah..
da lama tsimpan dlm folder laptop kesayangan..
godek2 tyme kebosanan, terjumpa..
lalu, haruslah d kongsi kan.. wee~

sunggoh,
kadang-kadang kita tahu apa yang terkandung di sebalik sebuah cerita..
sebab, musabab.. hikmah di sebalik kejadian..
dan kadang-kadang juga, bile sesuatu kejadian berlaku,
kite masih xmahu menerima...

Kalau ada kematian, kita ingatkan diri kita,
'Ini ajal, kita perlu terima, mungkin ada sebab di sebaliknya.'
Tetapi kadang-kadang kita lupa dan masih meratapi kematian.


Kalau ada kegagalan, kita ingatkan diri kita,
'Alah, mungkin ada hikmah di sebalik.'
Tetapi kadang-kadang kita masih diselubungi kesedihan.


Kalau ada bencana menimpa, kita ingatkan diri kita,
'Mungkin ada kebaikan yang akan datang.'
Tetapi kadang-kadang kita masih tidak dapat menerima bencana yang menimpa.


jadi, bagaimana la?
tengok laa..betapa kite xpenah mensyukuri nikmat,
meredhai setiap dugaan..

aku pon merasai perkara yg sama..
masa mula2 nk tuka U, nk tuka kos,
masa mula2 masok UIA,
sungguh aku x mensyukuri n meredhai apa yg berlaku dlm hidop masa tu..
tetibe... (ecece..)
tetibe, Allah anugerahkan n memberikan petunjuk,
yg membuatkan aku terfikir n terfikir..
n membuatkan aku YAKIN,
walo apa yg terjadi dlm hidop kita,
semuanya atas ketentuan n kehendak dr Allah..

dan Alhamdulillah..
setiap rs, dugaan n ujian yg bertimpa-timpa,dpt aku hadapi dgn AGAK tenang..
ye laa,..walo apa pon, aku tetap manusia..
kdg2 penat, kdg2 mengeluh..
tp aku bersyukur dgn setiap ujian dr Nya..
bukankah ujian itu menunjukkan Allah syg pd kita?
:)

maka..
mari kite sama-sama bersyukur di atas setiap ujian dr Allah!
stop mengeluh, stop menangis..
percaya lah, Allah sayangkan hambanya..
:)


okay x entry kali ni?
hee~
saje nk berkongsi..
ari tu ade member tego, kata aku asyik update psl program je..
xde pon khabar brite tuan punye diri.. huhu..
bkn xnk update crite dri sendiri..
cuma xbksempatan..
lagipon mmg every week ade program..
so,mmg xsempat...
kali ni, aku update laa cket ape yg bole d share..
harap kowang suke yep..
;)


so..c u next entry..
thanx for reading..
take care peeps!



Thanks for reading! :D :')

4 comments:

◕‿◕cik hani zain◕‿◕ said...

assalamualaikum kak~
ingat hani lg? =)

btul kta akk
stiap dgaan yg Allah trunkan,
menunjukkan btp Allah syg pda kta..
Sbnrnya,Allah beri kta dgaan,spya kta trus jd hambaNYA yg tabah dan sntiasa bersyukur dgn kurniaanNYA..

=)

akus yie said...

salam...
Subahannallah..gud info dear..tenQ..
ermm natijahnya,semua kejadian ada mempunyai maksud dan hikmah tersendiri..di sebalik every kejadian Allah nk kite berfikir..dan merenungkan betapa Maha Agung nya Allah yg berkuasa menetapkan sesuatu tanpa ada sekatan..tp kita sbagai insan kamil perlu terus berusaha dan berusaha tanpa penat lelah jangan sesekali berputus asa wlau setelah melalui kegagalan,kegagalan membuat kan kita mnjadi insan yg lebih baek..kegagalan juga adalah guru yg tidak pernah jemu mngajar insan yg tidak kenal putus asa...islam mnggalakkan kita berusaha dan terus berusaha...Allah SWT juga mngingatkan kita dgn bnyak firman2 Nya.... dia antara yg kita slalu dgr n biasa.."Tidak akan berubah sesuatu Qada' itu melainkan dengan Doa" dan ada lg satu ayat yg menunjukkan mkna yg tidak jauh berbeza "Tidak lah berubah sesuatu kaum itu sehingga mereka merubah diri mereka sendiri"..di sini menunjukkan Allah mnyatakan kita perlu berusaha dan berdoa..pada hakikatnya semua kejadian Allah telah tetapkan sejak Azali lg...Tidak la Allah mnguji hambanya dengan sia2 melainkan untuk mengetahui tahap keimanan dan ketaqwaan.."Tidak la Allah menguji seorang hamba itu Melainkan dengan kesanggupan yg sesuai baginya: dan "Tidak sempurna la iman seseorang islam itu sehingga ia di Uji"...insyaAllah just untuk perkongsian dan juga mngingatkn diri sndiri yg kdang2 ter leka..Selamat Beramal..wassalam..

miss_eliana said...

hani :

mesti laa ingt dik..mane ley lupe.. :)

itu laa..sama2 kite bersyukur dgn dugaan drp Nya ye syg!

miss_eliana said...

akusyie;

thanks 4 sharing too... :)